петак, 25. јануар 2013.

MOC VOLJE - Pol Zago

- beleske iz knjige -

Navika da aspiracijama, cim pristignu u pamet, pridruzimo oznaku razvijanja volje koja ce omoguciti njihovo ostvarenje, stvara jedno raspolozenje trenutne spremnosti za napor.

Uvezbavanje spokojstva mocno doprinosi jacanju volje. Govorite sami sebi: "Ne dozvoljavam tom beznacajnom utisku da me uznemiri." "Ja sam miran, spokojan, neuznemiren." "Moja volja je snazna, odupirem se smireno toj neprijatnosti." "Necu dozvoliti da me to uznemiri."
Od duhovnih sposobnosti, prevashodno od volje, tesno zavisi dusevno stanje.
. . . Izazivanje u samog sebe zdravih, dobro usmerenih, odredjenih misli, koje su neophodne da bi se pocinjalo svesno delovati po nacelima psihicke kulture.
Vladati sobom i sacuvati masku neuznemirenosti vodi do toga da sacuvamo i psihicku stabilnost.
Svaka ideja, narocito ona sto se dugo zadrzava u polju svesti, tezi ka tome da se ostvari.

Jedna zelja se ispoljava u 3 oblika u dubinama intimnog bica: teznja prema boljem postojanju, prema harmonicnim okolnostima, prema sto vecem obimu saznanja.
Trud treba smatrati kao najsigurnije i najneophodnije oruzje, i biti potpuno uveren da prvi korak prema preokretu sudbine mora biti nacinjen radeci na menjanju samog sebe.
Zivot ljudi koji su svojim sopstvenim sredstvima stigli tamo gde su hteli, pokazuje da je dominantna crta njihovog karaktera bila postojanost istog ciljanog dusevnog stanja, kome su oni od pocetka svog zivota podredili sve svoje druge teznje.
Ma koliko se cinio udaljenim cilj koji smo postavili, njegovo dostizanje se pokaze ostvarljivim ako se jasno zamisle etape koje je potrebno preci da se do njega stigne.
Pre nego sto se pocne misliti o preprekama, treba se setiti da se zeli uspeh i odbiti da se prihvati neuspeh.
Prva od svih odlika iz kojih volja izvlaci svoju moc jeste energija.
Egotizam je dusevno stanje koje karakterise teznja da se prosiri sopstvena licnost.
Nijedan covek nije nikad uspeo sam od sebe a da nije izvesno vreme usredsredio svekoliku paznju na samog sebe i na svoj cilj.

Autosugerisati znaci mentalno ponavljati neku naredbu, neku tvrdnju u cilju da je usadimo temeljito u svoju svest, tako da ona zavrsi time sto ce nadvladati suprotnim elementima ili teznjama. 
Najprostiji nacin vrsenja autosugestije, i najmanje delujuci, jeste mehanicko ponavljanje neke formule. Da bi se obezbedili duboki i brzi rezultati, treba postupati sluzeci se slikom, formom slike. Treba zamisliti da smo vec posednici tog atributa i videti sebe kako delujemo sluzeci se njim. Ne samo ponavljati verbalno "Voljan sam" ili "Pamtim", nego cemo se potruditi da i u duhu prozivimo razlicite situacije u kojima se ispoljava nasa volja ili pamcenje. Autosugestija najdelotvornije utice pred padanje u san.
Osecanje psihickog blagostanja sto proizilazi iz upraznjavanja racionalne higijene, tezi da ucvrsti optimizam, poverenje u sebe, mirnocu, energiju. Ono pomaze da se odrzimo u mentalnim raspolozenjima punim nade i zadovoljstva. Ono dovodi u duhu sve vrste osnazujucih pomisli kao: Postici cu da nadvladam sve teskoce; Imam sve sto je potrebno da prodjem najpovoljnije u trenutnim okolnostima; Ja sam na stazi uspeha; Iz dana u dan moja snaga se uvecava, moja usvajanja novih stvari su sve brza i tacnija, moja volja sve snaznija. Reci nisu ono sto je ovde najbitnije. Treba srasti celom svojom inteligencijom sa navedenim mislima i pozvati ih u casu kad nam zatrebaju.

Zelja neke osobe - narocito ako je pracena mentalnom predstavom - deluje nevidljivo na taj nacin sto, ako istraje neko vreme, mi cemo ili jako privuci sebi neku osobu koja moze da nam donese posedovanje onoga na sta smo pomisljali, ili cemo sami stvoriti na okolne uzrocnosti jednu takvu akciju koja ce nam uskoro omoguciti da osvojimo osobu koja je u pitanju.
Misao koja tezi da se ostvari stavlja u pokret uticaje i agense koji su za to potrebni.
Misli istih priroda se privlace, suprotnih se odbijaju.
Ako bi ono sto danas dozivljavamo moglo biti posledica nasih ranijih misli, takodje ce i misli kojima se danas predajemo, uticati na uzroke sto radjaju buduce dogadjaje.
Cinjenice predosecanja, dvojakog vidjenja, pokazuju da, pre svog materijalnog ispoljenja, svaka slucajnost predegzistira u mogucnosti, odnosno u virtualnosti.
Prikazujuci samima sebi, u imaginaciji, dogadjaje koji su za vas pozeljni, u svim njihovim pojedinostima i, ako je moguce, u njihovoj uzrocnoj logicnosti, ponavljajte u sebi energicno: Hocu da se na taj nacin stvari odvijaju; Moj zivot se krece prema takvim okolnostima; Stvaram prilike povoljne za ono sto zelim.



Нема коментара:

Постави коментар